Az oldal azért jött létre hogy megismerjétek a tuningolt autók világát!
Menü
 
Kép
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Szavazás
Melyik a kedvenc autód??

Mitsubitsi Lancer
Toyota Supra
Nissan Sentra
Nissan 350Z
Audi TT
Honda Civic
Mitsubitsi Eclipse
Infiniti G35
Toyota Celica
Mazda Rx8
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Mit kell tudni a tuningolt autókról?
Mit kell tudni a tuningolt autókról? : A tuning autók

A tuning autók

  2006.07.13. 20:53

Ez a cikk bemutatja hogy mit kell tudni a tuningolt autókról!

Minden egy szóval kezdődött: tuning. Ez a szó hangolást,finom beállítást jelent. A gyárakból készen kiguruló autót úgy tervezték meg, hogy minél több embernek kiszolgálják az igényeit: a büszke tulajdonos tudjon százzal repeszteni az autópályán, vagy el tudja vinni a családot a hét végén egy sokszatyros bevásárlásra. A nagyon drága autóknál már a gyártásnál jelezhetjük,hogy inkább zöld visszapillantót, vagy tegyenek bőrülést belülre, mert az másképpen tapad nyáron a fürdőnadrághoz. Az autó gazdája a vásárlás után sokkal többet szeretne kihozni a járgányából. Szeretne csikorgó kerekeket, légterelő szárnyakat és egy olyan utasteret, amilyen csak egy űrhajóban van. Ha valamit kicserélünk, egyből egy másik elemet is vehetünk: a sebességhez kell egy jó motor, a megálláshoz pedig egy jó fék, az úthoz tapadáshoz egy széles gumi, a biztonságos vezetéshez pedig egy sportkormány, egy légterelő szárny a stabilitás atyja, a sötét üveg pedig csak jól néz ki. Az ilyen gépek mögött ránézésre ugyanolyan emberek mosolyognak, mint te vagy én. A titok a fejükben van: villámgyors reflexeiknek és a sokéves vezetési tapasztalataiknak köszönhetően a kezük alatt az autó biztonságban érzi magát. A profik külön sportvezető-iskolákban tanulják meg a nagy sebességű vezetés minden titkát, a kanyarodást ideális íven, hírtelem fékezést, akadálykerülést, mindezt profi autóversenyzőktől, akár az Imolai versenypályán, akár Porsche autókkal, akár 2,5 millió forintért. A gép lelke egyértelműen a motor. Minél több levegő és oxigén áramlik a motorba, annál több benzin ég el, és annál több energia szabadul fel. A motorvezérlő elektronikus program módosításával(ezt hívjál chiptuningnak) megváltoznak a gyári beállítások, az autó az általános felhasználás helyett már ,,csak” vágtázásra lesz jó. Az ilyen autók városi forgalomban már nem is használhatók: lassú, szaggatott tempó alatt túlmelegszik a motor, vagy a négykerekű alja csúnyán odakoccan az úthibák miatt. A felni amin a gumi nyújtózkodik, nemcsak jobban néz ki, ha nagyobb, de a villogó fényeket és egy nagyobb féket is magába rejthet. Az erősebb fékek a nagyobb tempó miatt könnyen túlmelegednek, ezen segít a kocsi elején a lökhárítóba vágott nyílás (A kopoltyú), ami a levegőt egyből a kerékhez irányítja. A szélesebb, ajtó alatti küszöb pedig szinte kézen fogva vezeti a friss levegőt a hátsó fékeknek. Egy keményebb, szélesebb gumi hiányzik még: sima úton, nagy sebességnél sokkal jobban kapaszkodik az útba, így az autó úgy fog manőverezni, mintha sínen menne. A tuningolt autók kerék és sárvédő közti rését látványosan lecsökkentik, így maga az autó közelebb lesz az úthoz - ezt nevezik leültetésnek. Minél közelebb kerül a padló a talajhoz, annál kisebb lesz az légellenállás, viszont annál kevesebb helye lesz a keréknek rúgózni, kikerülni az amúgy észrevehetetlen úthibákat. A változtatás 1-6 cm lehet, ami nagyon látványos, de figyelmesen szerelők mindig szólnak, hogy a négykerekű alatt legalább 12-14 cm hely maradjon, nehogy a széles mosolyú padkán fennakadjon. A versenyeken nagy szerep jut egy szép nevű kémiai vegyületnek, a dinnitrogén-oxidnak(ő a nitró). Hírtelen sűrítésre kb. 300 Celsius-fokra felhevül, lebomlik, és extra oxigént szabadít fel, így sokkal több benzin tud elégni. Több elégett üzemanyag jobban lenyomja a motorban robotoló dugattyúkat, és az autó szinte ,,kilő”. A nitrót tartalmazó egy vagy több palackot nem rejtik el, hol az utastérbe kerül a sofőr mellé, hol a csomagtartóba hasal a hangfalak mellet. Egy teletöltött flakon 20-30, majdnem fél kilométeres gyorsulásra elegendő. A tuningoltautókat kívülről a lehető legmerészebb kiegészítőkkel díszítik. Cél a nagyobb sebességnél a nagyobb stabilitás, a jobb hűtés és a megdöbbentő külső. Ezek az elemek sokkal sérülékenyebbek, mint az eredetiek, már egy kisebb karcolás vagy horpadás miatt is az egészet ki kell cserélni. A legelterjedtebbek a korábban a repülőkön és Forma-1-es versenyautókon használt szénszálas kiegészítők, amik akár fele olyan súlyúak, mint az acél, és csúcstechnológiájú kialakításuk miatt ütközéskor négyszer-ötször nagyobb energiaelnyelő képességgel bírnak- ami akár a sofőr életét is megmentheti. A motorháztetőn megpihenő légbevezető a motort hűti friss levegővel, a karosszériára felszerelhető légterelők- angol nevén spoilerek- az autó hátulját tapasztják az úthoz, ami a maximális sebességet és az irányíthatóságot is növeli. Néhány nagyon jól kinéző légterelő szárny ránézésre hiába olyan, mint egy komoly sportautóé, a szűk kanyarokat nem könnyebb vele bevenni. A felfelé nyíló, Lamborghinit idéző ajtókat is csak látványjavító szerep jutott, egy ilyen autóba nem könnyebb sem a be-, sem a kiszállás. Az autók átfestése az egyik legnépszerűbb külső módosítás. A legmeghökkentőbb hatás az úgynevezett flip-flop technikával érthető el, ami autónként 1 millió forintba is kerülhet. Ez adja azt a hatást, hogy bármerről nézzük az autót, mindig más színű. Gyárilag ezt nagyon ritkán használják, mert drága és sérülékeny. Ez valójában egy teljesen színtelen anyag, ami kihasználja a szemnek azt a tulajdonságát, hogy nem színeket látunk, hanem különböző hullámhosszú fényeket. Olyan anyagokat kevernek bele, amik más szögből másképp verik vissza a fényt, így születik a színváltós autó. A turbónak ugyanaz a célja, mint a motormódosítások többségének: minél több levegő kerüljön a motorba. Két, külön házban forgó szélkerékből áll, amik egy közös tengelyen forognak. Az egyiket megpörgeti a motorból kiáramló kipufogógáz, mire a másik is vele együtt forog, ez viszont több levegőt nyom a motornak Ettől több benzin ég el a motorban, aminek a kipufogógáza még jobban megpörgeti a szélkereket… és így tovább: a szélkerekek pörgése percenként akár 100-150 ezer is lehet. A turbót használva- általában sebességváltáskor- egy süvítő füttyszó hallható. Egy szelep dolga ez a fütyörészés: amikor a sofőr hírtelen leveszi a lábát a gázról, a nagy nyomású levegőnek nincs hova mennie, ekkor ez a szelep kiengedi, hogy ne fékezze le a turbó pörgését. Egy sötét utcában egy különböző színekben pompázó sportautó felejthetetlen látvány. A büszke tuningautó-sofőr ezt sosem felejti, és vakító, kékes lámpákat süllyeszt az autó elejébe, a kerekekre forgó LED-lámpákat helyez, és a sportautótorta cseresznyéjeként felkerül az autó aljára a neoncső. Ez az a fényforrás, ahol a különböző gázok keveréke és a tubus bevonatával több, mint 70 fajta színárnyalatot lehet előállítani, ami gyönyörű fényt vet a hamarosan égett guminyomoknak otthont adó aszfalton.

 
Linkek
 
Naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2006-02-17
 
Szavazz!!
Ki vagy??:D

Lány
Fiú
Netán egyikse:D
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazás 2
Lezárt szavazások
 

Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG